sobota 22. února 2014

Dracula


Autor: Bram Stoker
Nakladatel: Omega
Rok vydání: 2013
Žánr: horor

Anotace:
Nejslavnější hororový příběh popisuje formou dopisů, deníkových záznamů a novinových výstřižků popisuje děsivé věci, které se odehrávají v blízkosti tajemného maďarského hraběte. Jak odhalí právník Jonathan Harker, s hrabětem není vše v pořádku. V ohrožení se ocitá i Harkerova snoubenka Mina, proto přijíždí profesor Van Helsing a začíná hon na upíra. 

  

Stručné nastínění obsahu

Jonathan Harker se vydává kvůli obchodním záležitostem do Transylvánie k hraběti Draculovi. Není mu zpočátku jasné, proč se všichni děsí a nechtějí, aby se s touto osobou setkal. Čím více se přibližuje k sídlu samotného hraběte, tím začíná záhadnost nabývat na síle. Nejen, že se všichni lidé křižují, když zjistí o cíli jeho cesty, ale navíc se tam vydává v osudný den, kdy po půlnoci proudí na svět veškeré zlo.

Mladík reakci lidí zatím nepřichází na kloub, ale nejistota se mu přeci jen dostává pod kůži. Zanedlouho je mu vše jasné. Dracula je hrůzostrašné stvoření, které páchá zlo a všude jej rozšiřuje.

„Jeho obličej silně – dokonce velmi silně – připomínal dravého ptáka.“ (str. 21)

Od Jonathanova příběhu se dostáváme plynule k dalším hlavním postavám a poznáváme ostatní části příběhu.

Po stopách původce zla a za záchranou nevinných obětí se vydává odhodlaný profesor Van Helsing. Odhalí, kdo za všemi nešťastnými událostmi stojí a najdou hraběte Draculu?




Dojmy a hodnocení

Do knihy se začtete opravdu rychle. Ponuré, tajemné a záhadné prostředí děje vás totiž nenechá klidnými a budete s nedočkavostí hltat další stránky.

Pochmurný a tajuplný příběh je vyprávěn formou deníkových záznamů. Nejsou však pouze od jedné postavy, ale v knize se objevuje vícero dějových linií dalších protagonistů. Čtenáři tak poznávají všechny okolnosti, tedy kompletní Draculův děj.

Dílo je velice detailní. Možná si myslíte, stejně jako jsem si to myslela já, že vše vědět nepotřebujete a záleží pouze na hlavní linii příběhu, ale to jste na omylu. Všechny informace, které nám autor poskytne do sebe krásně zapadají.

„Původně, když jsem začal psát tyto zápisky, obával jsem se přílišné rozvláčnosti; nyní jsem však rád, že jsem se od samého začátku pouštěl do podrobností, protože tenhle celý zámek a všechno v něm je obklopeno něčím tak záhadným, že se chtě nechtě cítím nesvůj.“ (str. 29)



Bram Stocker naprosto brilantně vystihuje prostředí a atmosféru děje. Nebojím se tvrdit, že jde skutečně o „pana spisovatele,“ který napsal opravdu kvalitní a nadčasový příběh.

Pokud jste Draculu ještě nečetli a máte rádi záhadné a strašidelné příběhy, tak vřele doporučuji, protože tento klasický příběh vás zcela jistě zaujme a přečtete si tak krásné a světoznámé literární dílo.






Velice děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku a chválím krásné a kvalitní zpracování obálky a vazby.

Knihu si můžete koupit zde.




Zdroj obrázku: http://weheartit.com/carol_jambersi

9 komentářů:

  1. Dracula se mi taky moc líbil :) Vydání od Omegy vypadá moc pěkně a tvoje recenze je také super! Skoro jsi mě navnadila přečíst si knihu znova :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že se ti líbila kniha i moje recenze :-) Z knihy jsem nadšená a zpracování je opravdu parádní. Udělala jsi mi radost, že jsem tě navnadila si Draculu přečíst znovu, jen do toho :-) Děkuji za komentář :-)

      Vymazat
  2. Dráculu jsem vlastně nikdy nečetla, jen jsem ho jednou viděla jako muzikál. Tvoje recenze mě ale přesvědčila že si ho budu muset přečíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tě přesvědčila a věřím, že se ti Dracula bude líbit :-) Díky za komentář :-)

      Vymazat
  3. Pripájam sa, aj ja sa budem musieť vrhnúť na Draculu :) Už dlho ma láka, ale trochu som sa obávala toho jazyka, či nebude príliš archaický - to nie vždy zvládam. Ale myslím, že po tvojej recenzii už neodolám :) Ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jazyk určitě zvládneš, není tam nic složitého a čte se to dobře :-) Nemáš zač a já děkuji i tobě :-)

      Vymazat
  4. Dracula je skvělý! A nepřijde mi jazykově ani tak těžký, takže je to opravdu skvělé čtivo! A hezká recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, vážím si toho :-) Ano, jazyk opravdu nebyl těžký a je to krásné dílo :-)

      Vymazat
  5. Nečetla jsem, přiznávám, ale rozhodně to budu chtít napravit. Vypadá to hodně dobře :)

    OdpovědětVymazat