čtvrtek 20. února 2014

Elyonova země – Temné hory

Autor: Patrick Carman
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2006/2014
Žánr: fantasy

Anotace:
Všude tam, kde se oceán setkává se zemí, kde útesy jsou tajemné a skály rozeklané, leží Elyonova země plná magických tajemství.


Odhalte společně s Alexou, co se skrývá za vysokými hradbami chránícími město před zlem, které dříme v okolních Temných horách. Dokáže sama čelit prastarému prokletí, pravdě o sobě samé, a zachránit Elyonovu zemi před nebezpečím, které by ji mohlo navždycky změnit?


  
Stručné nastínění obsahu

Dvanáctiletá dívka jménem Alexa žije v království obehnané hradbami. Jejím snem je dostat se právě za ohraničené království a poznat okolní svět. Už dlouho v knihách pátrá po tajemství Temných hor a nyní je pevně rozhodnuta jít si za svým cílem.

To ale netuší, že se jí shodou okolností do ruky dostane klíček, který jí umožňuje nejen jít za svými touhami a prozkoumat onen neznámý svět, ale zároveň plnit speciální úkol, pro který byla vybrána. Musí se totiž pokusit ochránit království a Elyonovu zemi.

Před kým a jestli Alexa vše zvládne vám ale neprozradím. Pokud tedy chcete sledovat její kroky, přečtěte si tuto knihu.



Dojmy a hodnocení

Do knihy jsem se zpočátku nemohla začíst. Na to, že je kniha určena pro čtenáře od 11 let a původně bylo vyprávění určeno pro autorovy dcery, mi přijde, že se na prvních stránkách objevuje zbytečně mnoho popisu prostředí království. Ale po úvodních kapitolách se příběh rozvíjí dostatečně na to, abyste chtěli pokračovat dál.

Alexa je dívenka předurčena k vyšším cílům, a právě díky tomu je schopna spolupracovat s různými zvířaty a pomáhat jim. I přes projevenou statečnost je však Alexa stále dítětem s obyčejnými vlastnostmi a starostmi, a proto by se s touto sympatickou hrdinkou mohli mladí čtenáři velmi dobře ztotožnit.

Jak jsem už výše zmiňovala, Elyonova země je určena jiné věkové kategorii, tudíž pro mě děj knihy nebyl až tak zajímavý.

Věřím ale, že příběh plný zvláštních kouzelných předmětů a bytostí, které pomáhají Alexe poznat nepoznané, právě dětské čtenáře zaujme a rádi si přečtou o jejím dobrodružství.




Za poskytnutí recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.




Zdroj obrázku: http://weheartit.com/jeffry_birdman; http://weheartit.com/filthill

2 komentáře:

  1. Mě se hrozně líbí ty obálky u této série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se mi obálky líbí a ještě více se mi zalíbila obálka, když jsem zjistila, že je tam výstižně zachyceno vše důležité :-)

      Vymazat