neděle 16. února 2014

S hlavou v oblacích (pejru)

Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2013
Žánr: Román pro ženy

Anotace:
Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad  ano?



Stručné nastínění obsahu

Markéta přijíždí do jižních Čech a zažívá první šok – potkává na silnici koně! Nejprve je na něj velmi naštvaná, to ale prozatím netuší, co a koho díky němu ve svém životě pozná a zažije. 

„Kůň se přišel podívat až ke krajnici. Vypadal dokonce pobaveně. Měla jsem chuť mu ukázat vztyčený prostředníček, ale na poslední chvíli jsem si to rozmyslela. Nebudu ze sebe dělat debila“ (str. 3)

Poznává nejen nové lidi a prostředí, ale především někoho, kdo ji překvapuje svým chováním a jednou situací za druhou. 

Nikdy však neměla ráda vesnický život, a už vůbec ne zdejší vidláky. Markéta je ale mladá žena do nepohody a vy v této knize poznáte, jestli je ochotna svůj život přizpůsobit novým a velice nečekaným životním událostem.



Dojmy a hodnocení

Kateřina Petrusová je vynikající spisovatelka a píše tak poutavě, že jsem s napětím a zároveň s nadšením čekala, co se ještě může přihodit a změnit v dalších kapitolách 119ti stránkové knihy. A musím říci, že autorka si s příběhem opravdu vyhrála, protože o překvapení a zábavné scény rozhodně nebyla nouze.

Příběh je velice příjemně čtivý a vtipný. S hlavní hrdinkou, jejím uvažováním a slovní zásobou se opravdu nedá si čtení neužít. Často jsem se smála nahlas, a to se mi téměř nikdy nestává. 

Musím přiznat, že jsem Markétě fandila a stala se jednou z mých oblíbených hlavních postav.

Co se mi na knize opravdu líbilo je, že příběh není úplně bezstarostný a naivní. Autorka se nebála do děje zasadit i méně příjemné starosti, a tím se tak více přiblížit k reálným životům čtenářů.

S hlavou v oblacích pejru je moje první přečtená kniha od této autorky a určitě ne poslední.
  
S naprosto klidným svědomím tuto knihu všem vřele doporučuji, protože si určitě zlepšíte náladu a pobavíte se. Jediné, co mě u této knihy mrzí je, že je příliš krátká! 



Za poskytnutý recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment. 
Knihu si můžete koupit zde.



Zdroj obrázku: http://weheartit.com/Kimbyte; http://weheartit.com/Gabsterz_Love

2 komentáře:

  1. Tohle je moje oblíbená kniha, není sice dokonalé a má pár mušek, ale je kraťoučká a zaručeně pobaví, takže po ní můžu sáhnout kdykoliv, když budu potřebovat lepší náladu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto s tebou souhlasím, opravdu jsem se bavila a určitě jsem jí nečetla naposled :)

      Vymazat