úterý 11. března 2014

Obyvatel

Autor: Francis Cottam
Nakladatel: Galatea
Rok vydání: 2013
Žánr: thriller, krimi


Anotace:

Každý rok se miliony svobodných žen na celém světě nastěhují do nového bytu, ale jen málokterou napadne, že ani vlastní domov nemusí být ostrovem bezpečí.
Mladá lékařka Juliet Devereauová, jejíž manželství se nečekaně ocitá v troskách, zoufale hledá přijatelné místo k bydlení v Brooklynu. Potřebuje získat zpět ztracenou životní rovnováhu a začít nový život. Nemůže uvěřit svému štěstí, když konečně najde krásný a prostorný byt s výhledem na Brooklynský most. Vše se zdá být naprosto ideální… až příliš ideální…
V průběhu několika týdnů ji záhadné události vedou k podezření, že v bytě není sama, a nemůže se zbavit pocitu, že ji někdo sleduje. Podivné zvuky, které ji v noci probouzí, silueta muže, stojící v jejím pokoji… Její obavy však nejsou dílem zjitřené fantazie, ohrožení je až příliš reálné a o to hrozivější. Juliet je proti své vůli zavlečena do děsivé hry na kočku a myš a neexistuje žádná jistota, zda z ní vyjde živá.

Stručné nastínění obsahu


Když sympatická mladá lékařka Juliet přistihne svého manžela při nevěře, začíná si hledat nové bydlení. Po delším pátrání nachází byt, který jí připadá naprosto dokonalý. Je levný, s krásným výhledem a Juliet je rozhodnutá se nastěhovat. Lékařka je nadšená a začíná novou etapu svého života. To ale netuší, co vše ji už první noc v novém prostředí čeká. Sleduje ji někdo nebo je to jen výplod její fantazie?

„Byla celá rozrušená a nejistá z toho, jaký směr události mohou nabrat. Svoboda, nezávislost a nové zážitky jí kynuly zdáli. Je pořád ještě mladá a zdravá, vypadá dobře. Pocit štěstí už se nezdál být tak nedosažitelný.“ (str. 54)


Dojmy a hodnocení


V poslední době jsem si oblíbila žánr krimi a thrillery, a proto jsem neváhala a ihned si od nakladatelství Galatea vybrala tuto knihu k přečtení a napsání recenze. Jsem ráda, že jsem se tak rozhodla, protože tato kniha je opravdu výborná.

Autor na prvních stránkách knihy nezahálí a ihned čtenáře uvádí do hlavního děje. Musím říct, že tím opravdu zaujme a vás začne okamžitě zajímat, jak ke všemu došlo.

Spisovatel se tedy vrací na samotný počátek celého příběhu a začne čtenářům přibližovat život mladé lékařky Juliet, aby se s ní lépe seznámili a sledovali její kroky k novému začátku svého života. 
Hlavní  hrdinka mi byla velice sympatická a od začátku jsem si ji oblíbila.

Postupně se dostává k dalším událostem, které určitě nikoho nenechají klidnými. Autor píše opravdu skvěle. Atmosféra, kterou k ději vykreslil, je naprosto pohlcující a napětím zadržujete dech. Děj této knihy dokáže čtenáři nahnat strach a pocit nejistoty.

Francis Cottam si dal záležet na psychologii hlavních postav. Jsme svědky nejen jejich nezvyklých a podivných zvyklostí a způsobu uvažování, ale i jejich osobnostního vývoje a znovuzískávání důvěry v sebe sama. Určitě je zajímavé pozorovat chování zobrazených postav.

Čtení jsem si užila a kniha se mi hodně líbila. Obyvatel ve vás po dočtení zanechá naprosto jedinečný dojem.




Za poskytnutý recenzní výtisk děkuji nakladatelství Galatea.
Knihu si můžete koupit zde.



 Zdroj obrázků:  


8 komentářů:

  1. Tahle kniha mě totálně odrovnala. Následující týden jsem byla strašně paranoidní. Na tom je ale vidět, že je kniha vážně dobrá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také mě po dočtení knihy pocity sledování děsí. Autor vše vystihl opravdu dobře. Děkuji za komentář :-)

      Vymazat
  2. Samé pochvalné recenzie, vyzerá dobre )

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Jen do toho, snad se ti bude také líbit :-)

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze :) Opravdu dokáže nahnat takový strach? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :-) Můžu ti říct, že chvilkama jsem z toho byla opravdu nervózní, když jsem si to představila ve skutečnosti :)

      Vymazat