neděle 23. března 2014

Rozhodující bitva

Autor: Rick Riordan
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2013
Žánr: fantasy

Anotace:
Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…

Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí. 


Stručné nastínění obsahu

V závěrečném díle Kroniky Cartera Kanea se Carter se Sadie naposledy snaží překonat hada chaosu Apopa, který stále nabývá na síle a všechny ohrožuje. Mladí hrdinové nechtějí dopustit, aby byl svět pohlcený zlem a jejich cílem je svět zachránit. Budují a připravují armádu mágů a čeká je ten nejnebezpečnější úkol ze všech.

„Ale já jsem všude,“ promluvil had ústy sochy. „Můžu zničit všechno, čeho si ceníte…
a všechny, kterých si ceníte.“ (str. 24)



Dojmy a hodnocení

Carter i Sadie opět vyrostli, dospěli a udělali ve všem veliký pokrok. Jejich magická síla je nyní velice silná a na jejich stranu se přidává mnoho dalších mágů. V domě totiž žije čím dál více dětí, kteří se od mladých hrdinů učí rozvíjet magii a kouzla. Jsou jako jedna veliká rodina. Přesto si tento pocit sourozenci neužívají, protože osud mágů je nejistý.

„Brooklynský dům byl první opravdový domov, jaký někteří z nich kdy poznali. Slíbili jsme, že je udržíme v bezpečí a naučíme je používat jejich síly. A teď jsem se chystal poslat je nevycvičené do nejnebezpečnější bitvy všech dob.“ (str. 119)

Zmiňovala jsem u předchozích dílů, že autor do těchto knih zahrnuje i všední dětské starosti a není tomu jinak v tomto díle. Tentokrát se seznamujeme se školou, kterou děti navštěvují. Vypravují se na taneční večírek a snaží se užít si život dospívajících jako ostatní a nemyslet jen na nelehké úkoly, které je čekají.

Příběh do detailu navazuje na předchozí díl a jak je autorovým zvykem – neztrácí čas a už na prvních stránkách se s hlavními hrdiny ocitáme v nebezpečí.
Přesto mi v tomto díle přišly zbytečně dlouhé pasáže příprav a plánů, jak překonat nebezpečného nepřítele a objevuje se zde méně napínavých momentů než v předchozích dílech. Autor většinu knihy připravuje své hlavní hrdiny na závěrečný boj, a proto si šetří tu největší akci právě až na konec.


Zakončení celé trilogie je příjemné a povedené. Rick Riordan vysvětluje vše, co potřebuje čtenář vědět a velice pěkně se loučíme se všemi mágy. 
Sourozence jsem si v průběhu všech tří dílů oblíbila a věřím, že se mladým čtenářům budou zamlouvat ještě víc.






Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.




  
Zdroj obrázků:
http://weheartit.com/injecthevenom
http://weheartit.com/alvaro_plata


5 komentářů:

  1. Tuto knihu jsem ještě nečetla ale už se na to chystám :) ...

    OdpovědětVymazat
  2. Já nečetla ani Percyho Jacksona ani první díl této série. Bojím se, že by to bylo spíš pro mladší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bojíš se správně, pro mladší to je :) Percyho Jacksona jsem také nečetla, ale chystám se. Všichni tu sérii víc chválí, tak jsem zvědavá :-)

      Vymazat
    2. Právě no, já nemám nic proti knihám pro mladší, ale poslední dobou jsem spíš na takové ty ze života dospělejších :)

      Vymazat