neděle 11. května 2014

Hon

Autor: Andrew Fukuda
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2014
Žánr: young adult, dystopie


Anotace:

Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?
Pravidla jsou jasná: nesmát se, nepotit se, neupozorňovat na sebe. A hlavně – nezamilovat se do jedné z nich! Gen se liší od všech ostatních. Nedokáže běžet rychlostí blesku, sluneční světlo ho nezabije a nemá neukojitelnou touhu po krvi. Není upír, je člověk.
Je vybrán, aby se zúčastnil honu na poslední lidi. Jeho pečlivě utajovaný život se hroutí. Skupina bezcitných lovců začíná tušit, že s ním není něco v pořádku. Seznámení s dívkou v něm probudí city, které do té doby neznal. Gen našel něco a někoho, za co má cenu bojovat, a jeho potřeba přežít ve světě plném nemilosrdných dravců je stále silnější...



Stručné nastínění obsahu

Dodržujte pravidla a přežijete. O to přesně jde i hlavnímu hrdinovi, který se snaží přežít ve světě upírů. Sedmnáctiletý chlapec je posledním z jeho rodiny a dělá vše proto, aby nedal najevo, že je obyčejným člověkem v tomto nebezpečném světě plném krvelačných stvoření.
Po deseti letech je vyhlášen Hon na glupany, nebo-li na obyčejné smrtelníky. Mezi lovci není vylosovaný nikdo jiný, než samotný hlavní hrdina a jeho boj o přežití bude stokrát těžší.

„Chci vám říct, drazí lidé, že nás v tomto roce opět čeká jedna z nejoblíbenějších událostí.“ Jazykem si vlhčí rty. „Poprvé v tomto desetiletí vyhlašujeme hon na glupany!“ (str. 26)



 Dojmy a hodnocení

Tato kniha si mě získala už od samotného prvního odstavce, který vás svou zajímavostí a chytlavostí navnadí na další čtení. Kratší a úderné věty mě opravdu nadchly a hned mi bylo jasné, že Hon si rozhodně neodnese nízké hodnocení.

„Kdysi nás bývalo víc. To vím jistě. Asi ne tolik, abychom zaplnili fotbalovou tribunu ani třeba kinosál, ale určitě víc, než nás zbývá dnes. Vlastně si nemyslím, že ještě někdo zbývá. Nezůstal nikdo kromě mě. Přesně tak to skončí, když se z vás stane pochoutka. Když po vás touží. Vyhynete.“ (str. 7)
  
Andrew Fukuda v Honu pojal téma upírů naprosto jiným a odlišným způsobem, který je jedním slovem - skvělý. Pokud nebudete dodržovat pravidla, budete ihned objeveni a zabiti. Těchto pravidel vymyslel autor pozoruhodně dost a nejsou zrovna úplně jednoduchá, i když se pro nás, obyčejné smrtelníky, na první pohled taková zdají. Nemůžete pít vodu, potit se, smát se, plakat, kašlat a na mnoho dalších přirozeně lidských instinktů a chování můžete ihned zapomenout.

Kniha je psána z pohledu sympatického hlavního hrdiny, který vše vypráví stručně, jasně a především záživně. Sledujeme jeho vnitřní sílu, sílu lidského odhodlání, touhu po životě a přežití, jeho každodenní kroky, dodržování pravidel a omezování se.

Autor skvěle vystihl chování tvorů, kteří se přestanou ovládat a začínají u nich v jistých momentech a situacích převažovat zvířecí pudy lovu. Stáváme se také svědky davového šílenství, chování komunity, ale i celé tamější společnosti.

Tento nový dystopický svět, který autor vytvořil, je pohlcující a nepředvídatelný. Těším se na další dva díly, které budou následovat ( druhý díl s názvem Kořist by mělo nakladatelství Fragment vydat již v říjnu) a doufám, že se opět dočkáme napínavého a jedinečného příběhu. 





 Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.






Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/GokhanKocmarli
http://weheartit.com/hunger_games_lovers


8 komentářů:

  1. Jsem ráda, že se Ti kniha také líbila :) Mě se zkrátka nejvíc líbil ten svět, který autor vytvořil, ty detaily, smích, žádné emoce, to jak Gen potlačoval svou osobnost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se mi právě líbil nový neokoukaný nápad, který autor skvěle vymyslel :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Já vím, viděla jsem Tvé skvělé video na tuto knihu :) Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  3. hon se mi moc libil, byla to moje prvni nocovka po hodne dlouhy dobe, proste neslo prestat, musela sem to docist, nevadi ze bylo pet rano a v sest jsem sla do prace :-D

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi dobrá, já vstávám v 6 a když jdu spát o půlnoci, tak už mi vstávání dělá problémy :) Každopádně máš pravdu, že kniha byla opravdu napínavá a dost čtivá :)

      Vymazat
  4. U téhle knížky pořád nevím, co si o ní myslet. Každý říká něco jiného :D Ale vidím to tak, že si ji třeba někdy přečtu, abych si udělala svůj vlastní názor.. jen to asi nebude v nejbližší době :) pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Názory se rozchází, ale většina recenzí, které jsem četla jsou pozitivní a věřím, že se ti Hon bude také líbit :-) Děkuji za komentář! :-)

      Vymazat