úterý 13. května 2014

Počkám na tebe

Autor: J. Lynn
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2014
Žánr: New Adult


Anotace:
Na něco se vyplatí si počkat…
Devatenáctiletá Avery Morganstenová nastupuje na malou univerzitu v Západní Virginii, tisíce kilometrů od domova. Domnívá se, že vzdálenost jí pomůže uniknout před tím, co se jí stalo na halloweenském večírku před pěti lety, kdy se její život navždy změnil. Nyní jen musí chodit včas na vyučování, nosit na levém zápěstí náramek, nepřitahovat k sobě zbytečnou pozornost a možná si najít pár přátel, protože to by byla příjemná změna. Rozhodně ale nepotřebovala a neměla v úmyslu přitáhnout pozornost jediného kluka, jenž by mohl otřást nejistou budoucností, kterou si pro sebe naplánovala.
Něco se vyplatí prožít…
Cameron Hamilton je metr devadesát vysoký sexy bůh s oslnivě modrýma očima, jemuž ženy padají k nohám. Má pozoruhodnou schopnost vyvolávat v Avery touhy, o nichž se domnívala, že jsou jí už navždy zapovězeny. Uvědomuje si, že se od něj musí držet dál, ale okouzlující a vtipný Cam s tím zatraceným dolíčkem na tváři se objevuje všude, kam se pohne. Zaplést se s ním je nebezpečné, ale když jiskřivé napětí, které je zachvátí pokaždé, jakmile se ocitnou spolu, už nelze dál přehlížet, probudí Cam v Avery něco, o čem neměla tušení, že v ní dřímá.
O něčem by se nikdy nemělo mlčet…
Když však Avery obdrží několik výhružných zpráv a telefonátů, nemá na vybranou a musí se postavit čelem minulosti, kterou toužila pohřbít. Někdo jí totiž odmítá dovolit, aby zapomněla na tu noc, kdy se všechno změnilo. Až zničující pravda vyjde najevo, vydrápe se z ní Avery tentokrát bez jizev? A bude tu Cameron pro ni, aby jí pomohl, nebo ho stáhne s sebou do propasti?
Za něco se vyplatí bojovat…



Stručné nastínění obsahu

Avery začíná studovat na univerzitě a chce zapomenout na svou minulost. To se jí však nedaří a je nešťastná, že ji její minulost neustále dohání a přesvědčuje se na vlastní kůži, že minulost nejde jen tak lehce smazat. Musí najít nějaký způsob, jak se s ní vyrovnat a naučit žít. V tom jí však někdo začne pomáhat. Na univerzitě se seznamuje s někým novým – poznává Camerona. Dokáže Avery přimět užívat si života a vyrovnat se se svými zážitky?

„Vždyť je to už pět let. Pět let! Nemůžou prostě minulost nechat spát? Jenže hluboko uvnitř jsem ji nedokázala nechat spát ani já.“ (str. 74)




Dojmy a hodnocení

Počkám na tebe je čtivá kniha. J. Lynn neboli Jennifer L. Armentrout opět nezklamala a dokázala, že se slovy to rozhodně umí.

Ve své knize nám představuje typického hlavního hrdinu se všemi perfektními vlastnostmi. Cameron Hamilton je pohledný, svalnatý a je idolem všech dívek. J. Lynn dobře ví, jak upoutat pozornost čtenářek.

„Byl nádherný. Tak moc, že holky v jeho přítomnosti musí omdlévat úžasem. Byl vysoký, o dobrou hlavu či dvě vyšší než já, široký v ramenou, ale v pase štíhlý. Měl sportovní postavu – jako plavec. Vlnité černé vlasy mu padaly do čela a dosahovaly až po stejně černé obočí. Širší lícní kosti a výrazné rty doplňovaly vzhled, při němž se holkám musí sbírat sliny. A navíc ty oči barvy safíru, proboha…“ (str. 12)

Avery Morganstenová už má až dost svého dosavadního života a chce na něj zapomenout. Proto se rozhodla postavit na vlastní nohy, odstěhovat se od rodičů a na vysoké škole se řídit dle svého.

„Tady mě nikdo neznal. Nikdo mě z ničeho nepodezíral. A nikdo nevěděl, co se ukrývá pod náramkem v létě, kdy jsem nemohla nosit dlouhý rukáv. Z vlastní vůle jsem přišla sem a bylo to správné rozhodnutí.“ (str. 15)


J. Lynn perfektně vystihla hlavní postavy a jejich charaktery. Hrdinové v této knize nejsou černobílí. Skrze
řádky lze nahlédnout do jejich nitra a snadno si je představit jako reálné osoby, které mají často složitá trápení a nepříjemné zážitky. Přesto jim nechybí humor a touha žít.

Musím přiznat, že ačkoliv jsem celou dobu čekala, že se bude jednat o klasický románek, kde hlavní hrdinové musí skončit za každou cenu spolu, zároveň jsem s očekáváním četla dál, abych se dozvěděla více o minulosti mladé hrdinky. J. Lynn vás donutí toužit po dalších informacích a pokračovat ve čtení. Donutí vás tápat a přemýšlet nad tím, co se stalo Avery a proč ztratila důvěru v lidi i v sebe sama.


Kniha se mi moc líbila a přiznávám, že žánr New Adult mě začíná bavit čím dál více. Vřele doporučuji všem, kteří se chtějí pobavit, odreagovat, ale i přemýšlet nad chováním a osobnostmi lidí. Někteří to mají a měli v životě jednoduché, někteří ne. Počkám na tebe zobrazuje obě zmíněné problematiky a věřím, že se u čtení nudit nebudete.


Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji internetovému knihkupectví Knihcentrum.
Knihu si můžete koupit zde.





Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/lena_898
http://weheartit.com/sheisvianca

6 komentářů:

  1. Hmm to zní docela pěkně, to by se mi možná taky i líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kamarátka mi o nej tiež vravela, že je dobrá :) Tak možno sa do nej pustím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji a jsem ráda, že se kamarádce také líbila :-)

      Vymazat
  3. Vypadá to dost dobře :) Navnadila jsi mě, myslím, že se po knize poohlédnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda :-) Věřím, že tě kniha potěší :-)

      Vymazat