neděle 1. června 2014

Easy?

Autor: Tammara Webberová
Nakladatel: Jota
Rok vydání: 2013
Žánr: román pro ženy


Anotace:
Sledoval ji, ale neznal ji. Až do chvíle, kdy se stal díky náhodnému setkání jejím zachráncem...
 Dívka, která se domnívá, že lidem nelze věřit, na sliby se nedá spoléhat a věrnost je pouhá iluze. Chlapec, který věří, že pravda je relativní, že lži dokážou skrýt nesnesitelnou bolest a vina je neodpustitelná. Potvrdí si navzájem svá přesvědčení, nebo je naopak jeden druhému definitivně vyvrátí?
Když Jacqueline následuje svého kluka na vysokou školu, kterou si vybral, rozhodně nečeká, že se s ní dva měsíce po začátku druhého ročníku náhle rozejde. Dva týdny stráví v naprostém šoku, aby se pak probudila v jiné realitě: je nezadaná, místo na výběrovou hudební konzervatoř chodí na státní univerzitu, bývalí přátelé ji najednou ignorují a poprvé v životě jí hrozí, že z nějakého předmětu propadne.
Při odchodu z večírku je Jacqueline na opuštěném parkovišti napadena klukem ze studentského spolku, do něhož patří i její bývalý přítel. Zachrání ji neznámý mladík, který byl ve správný čas na správném místě, a ona chce jen jediné – vymazat útok a celou tu noc z paměti. Ale její zachránce Lucas chodí na stejné přednášky z ekonomie jako ona, sedí v zadní řadě, skicuje si něco do bloku a při tom se na ni dívá. Její kamarádky ho ohodnotí jako dokonalý materiál na nezávaznou divokou známost, která jí pomůže vzpamatovat se po rozchodu.
Když se z útočníka, který ji napadl, stane stalker, má Jacqueline na výběr: zhroutit se, nebo se začít bránit. Lucas nad ní drží ochrannou ruku, ale sám má svá vlastní tajemství. Najednou je těžké odhalit, co se skrývá za vnějším zdáním, a není jasné, komu se dá věřit.



Stručné nastínění obsahu

Jacqueline se vzdala veškerých svých snů ve prospěch své lásky. Odešla se svým přítelem Kennedym na univerzitu studovat obor, který ji vůbec nebaví. Jak se Jackie najednou cítí, když se s ní Kennedy rozejde? Zbortí se jí veškeré sny jako domeček z karet. Aby toho nebylo málo, je téměř znásilněna jedním  spolužákem. V tu chvíli ji zachránila náhoda a pomohl jí neznámý mladík. Později se s ním seznamuje na přednáškách, ale sama neví, co si o něm má myslet. Vykládá si jeho chování správně a bude mít tentokrát štěstí v lásce?

„Před tím večerem jsem si Lucase nikdy nevšimla. Jako by ani neexistoval. A pak byl najednou všude.“ 
(str. 9)


  

Dojmy a hodnocení

Kniha Easy? se stala velice chváleným dílem, jehož práva se prodala do jedenácti zemí. Tammara Webberová chtěla svých čtenářkám ukázat naději a víru ve šťastné konce a pomoci odreagovat se od všedního, často složitého života.

Příběh je vypravován z pohledu Jacqueline. Musí se vyrovnat nejen s první nešťastnou láskou a překonat nepříjemný zážitek odmítnutí, ale především se snaží vstřebat a vyrovnat se s napadením a téměř znásilněním. Čtenáři sledují kroky nadané mladé studentky, která se z nešťastné dívky staví na své vlastní nohy, stává se odhodlanou a nebojácnou.

„Před dvěma týdny mi zlomil srdce a ještě nikdy jsem se necítila tak zničená, tak prázdná. Ale nikdy proti mně nepoužil svou fyzickou sílu. Zato Buck ano.“ (str. 25)


Jejím osudovým zachráncem je Lucas, který se objevil ve správnou dobu na správném místě. Jde však o chlapce, ve kterém je často složité se vyznat. Zažily jste někdy pocity beznaděje, když nevíte, zda jde o pouhou hru nebo k vám něco onen záhadný a krásný mladík skutečně cítí? Jackie už to ví moc dobře a začne pátrat po příčinách Lucasova uzavření. Zjišťuje, že Lucas neměl vůbec jednoduché dětství a jeho zážitky jsou mnohonásobně tragičtější. 

„Znal všechna moje tajemství a já jsem znala ta jeho. Ale ta zdánlivá vzájemnost byla falešná, protože on mi ta svá neodhalil. Já jsem je objevila sama a on o tom nevěděl.
Připadalo mi, že propast mezi námi narůstá, spolu s mojí touhou po tom, aby se mnou sdílel i tuto část svého života. Aby se mi svěřil.“ (str. 191)

Tammara Webberová v knize čtenářům popsala traumatizující zážitky, které mají dopad na lidskou psychiku, důvěru v sama sebe a především důvěru v ostatní jedince. Autorka napsala krásný romantický příběh, který působí naprosto reálně a mnoho čtenářů se s mladými hrdiny ztotožní nebo jim alespoň budou držet palce. V knize Easy? zobrazila sympatické postavy, které si vás omotají kolem prstu a jejich radosti i neštěstí budete prožívat s nimi.

V příběhu Jacqueline jsem se našla a opravdu jsem se do něj ponořila. Za romantickou a zdánlivě povrchní slupkou dívčích „slaďáren“ se skrývá hluboký a dojemný příběh, který vás nejen okouzlí, ale také přiměje k zamyšlení se nad tíhou zážitků, které si s sebou lidé nesou po celý svůj život. Na začátku května vyšel v zahraničí druhý díl s názvem Breakable. Pevně doufám, že se dočkáme druhého dílu i u nás.




Za poskytnutí elektronické knihy k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Jota.
Knihu si můžete koupit zde.






Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/_karoline
http://weheartit.com/tusa_xoxo
https://www.goodreads.com/book/show/17936925-breakable

4 komentáře:

  1. Tak to zní moc hezky, pěkná recenze Péťo, teď mě mrzí, že jsem si jí na veletrhu také nevzala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážím si tvé pochvaly, Baru, děkuji :-)

      Vymazat
  2. nedávno jsem si ji koupila a jsem na ni sama zvedava :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem o ní někde četla, ale tvá recenze mě nalákala ještě víc :) moc pěkná - knížka i recenze :)

    OdpovědětVymazat