neděle 29. června 2014

Mezi nebem a zemí – Setkání s duchem

Autor: Stacey Kade
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2013
Žánr: young adult, fantasy, dívčí romány

  
Anotace:
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?



Stručné nastínění obsahu
 
Alona, ve škole oblíbená dívka a úspěšná roztleskávačka, je nešťastným krokem osudu sražena autobusem a umírá. Vzápětí se však probírá jako duch a hledá důvody, proč zde zůstala. Co vše musí splnit pro to, aby mohla odejít navždy? Při svém pátrání potkává spolužáka Willa, který je jediný schopný ji vidět a komunikovat s ní. Will ale není ve škole oblíbeným, řadí se mezi podivíny a Alona musí překonat mnohé své předsudky, aby s ním vycházela a splnila veškeré své poslední úkoly. Ani jeden z nich však netuší, že pod jejich vzhledem se skrývá mnohem více.

„Jsem mrtvá. Možná ne celá – koneckonců, nějaká moje část tady pořád ještě je a sleduje, co se děje.“ (str. 11)




Dojmy a hodnocení

První díl trilogie Mezi nebem a zemí v sobě skrývá vtipný, čtivý a chytlavý příběh, který zvláště na zlepšení nálady bude tím pravým pomocníkem. Nejedná se o příběh, který by své čtenáře nutil přemýšlet a uvažovat nad různými důležitými otázkami, ale má něco do sebe a mladé čtenářky určitě bude bavit.

Příběh je doplňován vtipnými a milými poznámkami v závorkách, které čtenářům více přibližují Aloninu povahu a humor.

„Dorazila jsem do Kruhu trochu udýchaná (jo, já vím, mrtvá! Ale přesto…) a mnohem kratší dobu před zvoněním, než jsem chtěla.“ (str. 15)

Příběh není po celou dobu jen odpočinkový. Nevyhýbá se totiž náročnějším životním situacím. Jsme svědky různých a často obtížných problémů v rodině, ve kterých hlavní hrdinové vyrůstali. V celém příběhu je poukázáno na posuzování lidí pouze podle vzhledu. Will brzy zjišťuje, že Alona není namyšlená a arogantní dívka, která se soustředí jen na svůj vzhled a popularitu. Alona objevuje Willovu dobrosrdečnost, kterou skrýval pod vzhledem nepřístupného podivína.

Setkání s duchem mladým čtenářkám rozhodně doporučuji. Za první polovinu knihy uděluji tři a půl hvězdičky, protože byla opravdu perfektní. Poněkud mě však zklamalo, že autorka neudržela v příběhu nasazenou jiskru a humor až do konce. Věřím ale, že druhý díl s názvem Zamilované duše svým čtenářům bude mít ještě hodně co nabídnout.




Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.



Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/MarijaVesela
http://weheartit.com/mimi_smith_98


3 komentáře:

  1. Já mám tuto sérii moc ráda. :) Je to taková oddechová série. :)
    Moc pěkná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha mě opravdu mile překvapila :-) Děkuji za pochvalu a komentář :-)

      Vymazat
  2. Mně se první díl také líbil, teď tu mám ale už jen třetí, musím si druhý půjčit :)

    OdpovědětVymazat