úterý 15. července 2014

Láska na třetí

Autor: Nick Spalding
Nakladatel: Fortuna Libri
Rok vydání: 2014
Žánr: román


Anotace:
ZAMILOVAT SE JE SNADNÉ… ZALOŽIT RODINU JE VŠAK PĚKNÁ FUŠKA!
Jen se Jamieho a Laury Newmanových zeptejte, jak se (díky poněkud lajdáckému přístupu k antikoncepci) cítí, když zplodí dítě. Pro novomanželský pár je to zjevně děsivá vyhlídka, ale pokud budou držet při sobě, bude to v pohodě, ne? Mělo by, protože cesta od početí k prvním dětským krůčkům je poseta mnoha překážkami – ranní nevolností na veřejnosti, zřeknutím se koktejlových sedánků i prudkými změnami nálady. Život už nikdy nebude takový jako předtím. Když se k tomu přidá panovačná tchyně a příšerná porodní asistentka, můžete se dostat až na pokraj zoufalství.



Stručné nastínění obsahu

Jamie a Laura jsou velice překvapeni, když zjistí, že budou mít svého prvního potomka. Výkyvy nálad, neobvyklé chutě, předporodní kurzy a mnoho dalších bláznivých událostí zažívá tento mladý pár. A co teprve, když se na svět poprvé podívá jejich první potomek?

„S bouří ve tváři ke mně Laura přistupuje a bere mi z ruky utěrku. Uhodí mě s ní. Dvakrát. „Já si sakra nedělám srandu, ty pitomče!“ Znova mě uhodí utěrkou, aby to zdůraznila. „JÁ“ – flák –„JSEM“ – flák – „TĚHOTNÁ!“ – Flák! Flák! Flák!“ (str. 31)



Dojmy a hodnocení

Pokračování úspěšného románu Lásko, kde jsi? je tentokrát románem o rodičovství, který není o nic méně zábavný než první díl. Naopak, Nick Spalding opět použil formu deníkových záznamů z pohledu Laury i Jamieho, která se osvědčila svou čtivostí a vhodným prvkem, jak předestřít čtenářům vnímání společného života z pohledu obou partnerů. Tentokrát se spolu s nimi vydáváme na nelehkou cestu těhotenstvím, porodem a příhodami s jejich novým členem rodiny. A že jim ten malý uzlíček štěstí život pěkně okoření :-)

Už prvním odstavcem vás četba této knihy svým humorem pobaví a s chutí pokračujete, protože jste nadmíru zvědaví, jaké trampoty a trable si pro své hlavní postavy autor tentokrát vymyslel. Vůbec jich není málo a sledujeme, jak se se vším mladí rodiče vypořádávají.

„Milá maminko,
tak k tomu konečně došlo. Splnil se mi celoživotní sen. To jediné, čeho jsem už od raného věku chtěla dosáhnout. Dalo to léta práce, ale teď už já, Laura Newmanová, můžu poctivě přiznat, že při klíčovém pohovoru ohledně zaměstnání jsem se poblila“ (str. 9)

Nick Spalding nešetří ve svém díle „ostřejšími“ jazykovými prostředky, což se může zdát pro někoho poněkud pohoršujícím, ale v této knize tyto výrazy k dané situaci patří, perfektně dějovou linii knihy okoření a dodají celému dílo to správné kouzlo autorova humoru.

„Bez dodatečných metrů látky by to byly krásné šatičky, ale takhle se cítím jako velká tlustá kráva pokoušející se nacpat do šatů, které by byly moc malé nebýt toho metru nebo tak látky navíc. Ale sedí mi, což nelze říct o mých černých koktejlkách. Už si je možná nebudu moct nikdy vzít – proklatý Jamie a jeho hyperaktivní penis!“ (str. 76)



Láska na třetí je skvělým románem, který vás bude po celou dobu čtení bavit. Je možné, že v knize poznáte sami sebe nebo někoho z blízkého okolí, ale určitě vám mohu slíbit, že při četbě této knihy se budete často smát nahlas a doporučovat knihu svým blízkým tak, jako já právě teď vám.
  


  
Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna Libri.





Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/flowercrownedqueen
http://weheartit.com/PiaMaria5150



2 komentáře:

  1. Tak to vypadá božsky! :) Už jen s ukázek jsem se pobavila :D Určitě si knížku přečtu :3 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti líbily ukázky, tak věř, že v knize je vtipných situací opravdu nespočet a pobavíš se :-)

      Vymazat