neděle 20. července 2014

Přivolávání

Autor: Kelley Armstrong
Nakladatel: Galatea
Rok vydání: 2014
Žánr: fantasy



Anotace:
Jmenuji se Chloe Saundersová a můj život už nikdy nebude stejný jako dřív. Ve svých patnácti letech jsem vůbec netoužila být jiná než ostatní. Chtěla jsem chodit do školy, mít kamarády, bavit se. A taky jsem chtěla, aby si mě trochu víc všímali kluci. Už ani nevím, jaké je to být obyčejná holka. Všechno nabralo zcela jiný směr toho dne, kdy jsem ve škole poprvé spatřila ducha. Vyděsil mě tak, že nikdo nezapochyboval o tom, že jsem se naprosto pomátla. Teď už ve škole všichni vědí, kdo jsem. Jen z jiných důvodů, než bych si přála.
Ve filmech nejsou duchové nic neobvyklého. Když se však v reálném životě snažíte lidem vysvětlit, že vidíte duchy zemřelých lidí, automaticky získáte poukaz na pobyt v léčebně pro duševně choré. A tak jsem se ocitla zavřená v Lylově domově, což je „speciální zařízení“ pro narušenou mládež. Chtěla jsem se co nejdříve uzdravit a vypadnout odsud. Brzy jsem ale pochopila, že je to jiný domov, než se na první pohled zdá. Dějí se tady podivné věci a ani mí noví spolubydlící nejsou choré bytosti. Mají zkrátka poněkud zvláštní schopnosti. Nevím, komu mohu důvěřovat. Musím přijít na to, jaká nebezpečná tajemství skrývá Lylův domov… , a to dříve než povstanou jeho kostlivci a začnou mě pronásledovat.

  

Stručné nastínění obsahu

Patnáctiletá Chloe by chtěla být stejná jako její spolužačky – toužit po lásce, krásném oblečení a nevypadat už jako dítě. Není jí to ale přáno, protože v jejím životě se vše obrátí naruby. Spatřila totiž ducha mrtvého školníka a byla umístěna do domova pro narušenou mládež. Chloe brzy přijde na to, že tam není jediná se zvláštními schopnostmi a podivné věci jsou v tomto domově na denním pořádku. Jejím novým cílem se tedy stává odhalit všechna tajemství, která se v Lylově domově odehrávají.

„Vzpomínám si na podivné zážitky, kdy mě mí vymyšlení přátele lákali do temných míst a pak mě strašili. Vím, že to zní divně. Zatímco ostatní děti si vymýšlejí kamarády na hraní – já si představovala strašidla.“ (str. 22)



Dojmy a hodnocení

Čtivá kniha, kterou jistě ocení spíše mladší čtenářky, které se s patnáctiletou hrdinkou lépe ztotožní. Děj knihy není složitý ani náročný. Kniha ale své čtenáře naláká odhalováním magických schopností a prozkoumáváním neobvyklého domova pro mládež, což bylo zajímavým a přitažlivým tématem i pro mě. Hlavním důvodem byla pěkně vystižena atmosféra záhadných míst Lylova domova.

„Co je s tebou?“ podivila se. Třela jsem si ruce. Měla jsem nervy napnuté k prasknutí. Cítila jsem, jak mi trne čelist a zuby cvakají o sebe.
„Prostě… zpočátku jsem byla v pohodě, ale teď… zkrátka chci odsud vypadnout.“ (str. 157)

Autorka v knize poukázala i na skutečnost a pocity dospívajících, kteří vyrůstají v neúplné rodině. Chloe zemřela matka a její otec je neustále na cestách. Společnost jí dělaly různé hospodyně a chůvy a jediný člověk, na koho se ve svém životě mohla obrátit, byla její teta, která se jí snaží podporovat a pomoci.

„Ano, táta je už zase pryč. Zavolal mi na tetin mobil a vysvětloval, že včera večer musel nečekaně odletět do Šanghaje na pracovní cestu. Teta na něj měla vztek, ale já si říkala, že na tom zas tak nezáleží, když stejně trčím v tom domově.“ (str. 113)

První díl série Nejtemnější síly od Kelley Armstrong nebylo vůbec špatným počtením a jsem zvědavá na další pokračování této série. Druhý díl nakladatelství Galatea připravuje na podzim, závěrečný díl trilogie pak v únoru 2015.

Pokud jste příznivci podivných a nadpřirozených sil a schopností, příběh Chloe a jejích přátel by vás mohl zaujmout.



  

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Galatea.
Knihu si můžete koupit zde.





Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/Nostalgicchameleon
http://weheartit.com/morbidcuriosity


Žádné komentáře:

Okomentovat