neděle 7. září 2014

Červený vrch

Autor: Jamie McGuire
Nakladatel: Fortuna Libri
Rok vydání: 2014
Žánr: fantasy, horor, thriller


Anotace:
JAK SE ZACHOVAT, KDYŽ TEN, PRO KOHO BYSTE POLOŽILI ŽIVOT, VÁM O NĚJ ZAČNE USILOVAT?
Scarlet je rozvedená, pětatřicetiletá matka dvou dcer a pracuje jako rentgenová laborantka. Je pátek odpoledne a má službu v nemocnici, dcery poslala na víkend za otcem. Na příjem přivážejí umírající, ošklivě pokousanou a vyhublou dívku, a její rentgenový snímek prozrazuje to, o čem se v lékařských kruzích s hrůzou již pár dnů hovoří. Z Evropy se šíří záhadný virus a svět je zachvácen pandemií, která postupuje neuvěřitelně rychle. Projevuje se nesnesitelnou bolestí břicha a bleskovým úbytkem váhy, a pak už je jen smrt. Mrtví však nenacházejí klid, ale mění se v šouravé zombie, a hledají, čím by ukojili svůj neutišitelný hlad. Vábí je lidské maso a lačně se na ně vrhají. Jedinou obranou živých je rychlost a zásah do mozku zombie. Scarlet se upne k tomu, aby zachránila své dcery za každou cenu. Musí je odvézt na jediné bezpečné místo k přežití, které zná. Na ranč Červený vrch.



Stručné nastínění obsahu

Obyčejný všední život, který známe se mění z hodiny na hodinu a nyní je pro všechny vzácnou a nepředstavitelnou minulostí. Virová epidemie, která lidi mění v oživlé a nebezpečné mrtvoly napadající ostatní, se šíří neuvěřitelnou rychlostí a lidé jsou v ohrožení. Scarlet, Nathan a mnozí další se snaží zachránit své blízké a čekají je nejhorší dny svého života.
 
„To nejsou zombiové, to je absurdní!“
„Virová epidemie. Nakažení napadají a koušou lidi. Dneska ráno říkali, že se na lidi vrhají i oživlé mrtvoly.“ (str. 49)





Dojmy a hodnocení

Červený vrch je dalším dílem úspěšné a talentované autorky Jamie McGuire. Po předchozích knihách Krásná katastrofa a Učiněná katastrofa se zaměřila na naprosto rozdílnou tématiku a za své rozhodnutí a nový příběh sklízí nemalé úspěchy, protože vytvořila čtivé, poutavé, zajímavé a napínavé dílo.

Celému příběhu dominuje významná dynamická dějová linie, která již na samém začátku nasadí svižné tempo a stále nabírá na intenzitě. Jedná se o typ příběhu, od kterého se nebudete moci odtrhnout a přestat jej číst.

Příběh ale rozhodně není zaměřený pouze na děj. Autorčin styl psaní totiž naprosto „hýří“ emocemi, které jsou tak silné, že chvílemi nebudete téměř dýchat a pravděpodobně při pohledu na změněný svět podlehnete stejně jako hlavní hrdinové pocitům bezmoci a bezvýchodnosti.


„Mám tě ráda!“ vykřikla Zoe. Byla ještě dítě, ale věděla, že už tetu nikdy neuvidí. „Mám tě ráda, teto Jill!“ Slzy jí proudily po líčkách a natahovala se k tetě, tahala mě za ruku, která ji svírala.
Jill se mdle usmála. Žíly pod její pokožkou byly teď viditelnější: modré plazivé čáry se větvily a pokrývaly ji jako virus, šířící se tělem. Osamělá slza skanula Jill po líci a ukápla na pokrývku pod ní.“ (str. 110)


Dílo je psané z pohledu vícero hlavních postav, sledujeme jejich kroky, strach a psychické rozpoložení. Autorka nám také přiblížila jejich minulost a různé životní osudy, přesto nám ale není umožněno důkladně poznat jejich osobnost. I když to můžeme považovat malé mínus, nebrání nám to postavy si oblíbit, soucítit s nimi a držet jim palce.

Červený vrch je skvělá kniha, která mě nemálo překvapila a rozhodně ji vřele doporučuji dalším čtenářům.





Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna Libri.
Knihu si můžete koupit zde.



Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/workinqit
http://weheartit.com/LuAdela


4 komentáře:

  1. Knihu jsem si koupila přesto (nebo možná právě proto), že jsem nečetla Krásnou katastrofu a taky jsem ještě neměla čest s žádnou zombie knihou :) Jsem ráda, že na ni čtu kladný ohlas, protože jsem z ní měla trochu obavy :) Snad se mi taky zalíbí, tak jako tobě :) Díky za recenzi, která mě vážně potěšila! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Krásnou katastrofu se chystám, tak jsem sama zvědavá na srovnání obou knih od této autorky. Jsem ráda, že ti recenze líbila a věřím, že tě Červený vrch nezklame :-) Děkuji za komentář :-)

      Vymazat
  2. Tuhle knihu opravdu všichni vychvalují :) Ještě nikdy jsem ale nečetla žádný příběh se zombie tématikou, tudíž jsem se stále nerozhodla, zda si přečtu nebo ne. Jsem asi trochu strašpytel nebo co :D Máš moc pěkný blog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se jednalo o moji první knihu s touto tématikou a stálo to za to. Neváhej ji také zkusit :-) Děkuji za komentář a pochvalu blogu, udělala jsi mi radost :-)

      Vymazat