čtvrtek 11. září 2014

Život byl pes

Autor: Helena Rytířová
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2012
Žánr: pro děti a mládež


Anotace:
Tak tady jsem! Já, pes Život! Mysleli jste snad, že to nezvládnu? To bych se nesměl jmenovat Život. Dokázal jsem spoustu věcí... Najít cestu zpátky k paničce, a když jsem se ztratil, dokonce jsem potkal i psí lásku. Také jsem paničku rozesmál vždy, když byla smutná. Cestu do její postele znám dokonale. Ale hlavně doufám, že jsem jí svou přítomností zvládl také obohatit život.







Stručné nastínění obsahu

Pes jménem Život představuje čtenářům své psí postřehy a zážitky. Odhodlaný domácí mazlíček se ne vždy ocitá v příjemných situacích, ale dokáže si poradit. Aby ne, jmenuje se přece Život a je skvělým parťákem.

„Jsem její kumpán, kamarád do nepohody, odraz její povahy, jsem její Život.“ (str. 15)






Dojmy a hodnocení

Život není jen každodenní realita, ale s velkým Ž se jedná o jistého domácího mazlíčka. Jedinečný pes, kterému dala panička jméno Život, svým čtenářům vypráví o svém životě. Jedná se o humorný náhled zvířete na svou paničku, ostatní lidi, svou psí lásku a celkový pohled na život na tomto světě. 

„Já tedy nechápu, proč mi moje panička dala zrovna jméno Život. Teď běhá v županu po letenském parku a křičí: „Živote! Živote! Kde jsi, můj Živote?“ Lidi si ťukají na čela. Myslí si, že je bláznivá. To vám povídám, jednou ji odchytnou, jako nás, zatoulané psy. A šup s ní do klece. Kdyby se alespoň oblékla! Ne že by jí ten růžový župan neslušel, ale trochu úcty by neškodilo, když chodí do mé letenské společnosti.“ (str. 8)

Celá příběh s sebou nese poselství, potřebu zamyslet se nad životem lidí i domácích mazlíčků a skrývá v sobě hlubší myšlenky, než se může na první pohled může zdát. Ne všem přeje osud stejně a každý zažívá různá trápení.

Krásný a dojemný příběh o psovi jménem Život doporučuji všem čtenářům bez ohledu na věk a zvláště milovníkům těchto domácích mazlíčků. Určitě vás pobaví, rozveselí i dojme a chvilek strávených po boku Života jistě nebudete litovat.


  
Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.



Zdroje obrázků:

http://weheartit.com/piccolocat
http://weheartit.com/edinanemeth

Žádné komentáře:

Okomentovat