úterý 28. října 2014

Krásná katastrofa

Autor: Jamie McGuire
Nakladatel: Fortuna Libri
Rok vydání: 2013
Žánr: román

Anotace:
Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…
On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech  a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.






Stručné nastínění obsahu

Abby, mladé vysokoškolačce, která hledá smysl svého života a své vlastní cíle, zkříží její studentský život Travis Madox, který je proslulý svojí namyšleností, užíváním si s dívkami a nepřekonatelnou silou v zakázaných zápasech. Abby se chce ve svém životě posunout k lepšímu, a proto se stále brání navázání vztahu s Travisem. Její pocity se však rozumem určit nedají a Abby se brzy ocitá v situaci, která nebude lehká ani pro jednoho z této mladé dvojice.

„Já ti nerozumím, Houbičko. Myslel jsem si, že znám ženský, ale ty jsi kurva tak nepochopitelná, že nevím, kudy kam.“
„Já ti taky nerozumím. Máš být největší děvkař na Východní. V brožuře to slibovali, a teď nic, to jsem zklamaná,“ škádlila jsem ho.“ (str. 175)




Dojmy a hodnocení

Mladá dívka Abby neměla jednoduché dětství. Prožitá problematická minulost ji neustále pronásleduje a Abby si s sebou nese vzpomínky a následky, které jí komplikují její současný život a ovlivňují navázané vztahy.

„Byl to pro mě nový začátek. Konečně jsem mohla někam jít, aniž jsem vnímala šeptání těch, kteří znali – nebo si mysleli, že znají – mou minulost. Byla jsem jednou z davu jako všichni vykulení, snaživí prvňáci, co jdou na seminář, žádné okukování, žádné drby, žádný soucit ani odsudky. Jen iluze toho, co jsem chtěla, aby viděli: praktická Abby Abernathyová v kašmírovém svetru.“ (str. 15)

Jamie McGuire se ve své knize zaměřila právě na vztahy mezi mladými lidmi. Ať už se jedná o vztahy přátelské, či intimní, jejím cílem je přiblížit čtenářům problematiku navazování vztahů a získávání si důvěry, která hraje v životě všech lidí velmi důležitou roli. Autorka dokázala, že své cíle plnit umí a perfektně v knize Krásná katastrofa vystihla nejen ony zmíněné vztahy, ale také náhled mladých lidí na život a užívání si vysokoškolského života.

Kniha v sobě skrývá krásný emotivní příběh, ve kterém mladí lidé hledají sami sebe, poznávají své city, třídí si myšlenky a hodnoty a především zažívají okouzlující i zdrcující milostné vztahy.

„Na každé světelné křižovatce Travis buď přikryl mé ruce svými dlaněmi, nebo si položil ruku  na mé koleno. Hranice se zase rozplývaly a já uvažovala, jak spolu máme měsíc vydržet a všechno nepokazit. Slepé uličky našeho přátelství se zaplétaly způsobem, jaký jsem si nikdy nedokázala ani představit.“ (str. 73)

Krásná katastrofa je na rozdíl od nejnovější knihy této autorky, Červený vrch, zcela jiného žánru, přesto se řadím ke čtenářkám a čtenářům,kterým se líbí styl psaní této autorky bez ohledu na téma a žánr. Krásnou katastrofu vám, kteří ji ještě nečetli, vřele doporučuji.





Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna Libri.




Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/debby_k
http://weheartit.com/g_al

1 komentář:

  1. Knížka vypadá dobře ;) Po té recenzi mám šílenou chuť si ji přečíst :D

    OdpovědětVymazat