úterý 14. října 2014

On

Autor: Carey Heywood
Nakladatel: Galatea
Rok vydání: 2014
Žánr: Román pro ženy


Anotace:
Sarah Millerová nenavštívila svůj domov v rodné Atlantě už dlouhých sedm let. Nic na světě by ji nepřimělo vrátit se zpátky domů, kdyby nebylo svatby jejího milovaného staršího bratra. Mísí se v ní pocit štěstí, že znovu uvidí svou rodinu, ale zároveň i obava, aby se nesetkala s NÍM. Nikdo z její rodiny netuší, proč se tehdy bez rozloučení odstěhovala tak daleko a co ji k tomu vedlo… Ví to jen ON…
On, jehož od první chvíle celým svým srdcem milovala.
On, s nímž srovnává všechny ostatní muže a jemuž nemůže nikdo konkurovat.
On, kdo jí dal pocit, že nic není nemožné.
On, o němž si myslela, že pro něj není dost dobrá.
On, na něhož se posledních sedm let usilovně snažila zapomenout.
Jediné, co musí udělat, je vrátit se na týden domů a hlavně se s NÍM nesetkat…



Stručné nastínění obsahu
 
Sarah je schopná mladá dívka, která má svoji vlastní firmu a úspěch, ale jedno jí stále přece jen chybí – láska. Od svého dětství a dospívání je svým srdcem u Willa, jejího nejlepšího přítele a své největší lásky. I přes vzdálenost od svého doma na Willa stále myslí, ale své city potlačuje a netouží Willa znovu spatřit. Její plány jí ale překazí bratrova svatba, která Sarah obrátí její život naruby.


„Bože, to je neskutečné. Sedím tady vedle něj a mluvím s ním. Jak je to možné? Šance, že bych se s ním mohla setkat v jednom letadle, byla nepředstavitelně malá. Když si tenkrát v první hodině angličtiny sednul vedle mě, připadalo mi, že se zeměkoule náhle zastavila na své oběžné dráze. 
Jako by se zničehonic vynořil z mých snů.“ (str. 29)




Dojmy a hodnocení

Kniha On je rozhodně určena pro čtenářky, které mají rády oddychové čtení, city, vztahy a romantiku. Nejedná se o žádný erotický žánr, ale příjemnou romantickou knihu, která vás láskou zobrazenou od dětství rozesměje i rozesmutní.

Autorka Carey Heywood v knize prokládá přítomnost s minulostí. Díky tomuto stylu vyprávění se dozvídáme o přítomnosti, ale především celý příběh mezi Sárou a Willem od samého počátku.

Stáváme se svědky uvažování Sáry jak v dospívání, tak v dospělosti. Můžeme vidět změny v její osobnosti, nabytou odvahu a touhu vypořádat se se svými problémy a dát si život opět do pořádku.

„Té noci jsem ztratila kus sama sebe a během těch sedmi dlouhých let se mi jej nepodařilo získat zpět. Ta noc mě změnila. Dříve jsem byla naivní, důvěřivá a hluboce zamilovaná. Nyní už nejsem naivní, důvěřuju mnohem více sama sobě než komukoli jinému, ale láska ve mně zůstala. Třebaže k Willovi čas od času cítím i nenávist, jsem si neochvějně jistá, že ho budu milovat napořád.“ (str. 114)

Příběh o Sarah a Willovi je místy dojemný, protože  hlavní protagonistka Sarah se musí vyrovnat se svými pocity, které jsou pro ni velmi citlivé, ale můžeme vidět vnímání lásky i z pohledu Willa, což čtenářky jistě ocení a uvítají pohled mužského hrdiny na lásku. Oba dva hrdinové jsou velmi sympatičtí a jsem si jistá, že mnohé čtenářky si je oblíbí právě tak, jako jsem si je oblíbila já.

Nakladatelství Galatea knihou On rozhodně nešláplo vedle a mně nezbývá než udělit jí pěkné čtyři hvězdičky, protože mě tento příběh opravdu mile překvapil. V blízké době se můžeme se na pokračování pod názvem Ona, která bude zaměřena právě na Willův pohled na Sáru.




  
Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Galatea.
Knihu si můžete koupit zde.



Zdroje obrázků:
http://weheartit.com/carla_885
http://weheartit.com/windtrail


Žádné komentáře:

Okomentovat