neděle 7. prosince 2014

Kronika kambionů: Smrtící pouto

Autor: Jaime Reed
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2014
Žánr: young adults, fantasy



Anotace:
Samaře začíná škola. I s Calebovou pomocí pro ni stále není jednoduché ovládnout svého démona. Navíc se o ni začne zajímat nejpřitažlivější kluk ze školy, Malik. Pouto z minulosti, které ji k němu váže, by mohlo zničit ji i Caleba. Začíná bojovat sama se sebou.
Každá válka přináší utrpení, a pokud se Samaře podaří uspět, nebude to zadarmo. Jediné špatné rozhodnutí a může přijít o všechno. Zejména, když Malik není tím, kým se zdá být
.






Stručné nastínění obsahu

Samara nastupuje do školy a nejen, že řeší starosti, které se týkají každého studenta, ale také se potýká se šikanou a se svým novým životem, ve kterém jí dělá společnost její nová duše, se kterou sdílí své tělo. Vše se pro tuto mladou studentku střední školy stává ještě obtížnější, když skutečnost, že je kambionka musí tajit před svými přáteli a navíc se ji a jejího přítele pokusí někdo otrávit. Touto osobou je Tobias, který ji pronásleduje a měl pevné pouto s její nejlepší přítelkyní Nadine. Je rozhodnutý se nevzdat a dostat se k Samaře co nejblíže, ať to stojí cokoliv. Podaří se mu to?

„Pokud nám mohl uškodit jen konkrétní druh oleje, znamenalo to, že o nás někdo ví a ze všech sil se snaží nás vypátrat. Jenže kdo? Nemohla jsem si pomoct, ale měla jsem dojem, že za to nějakým způsobem můžu já.“ (str. 75)



Dojmy a hodnocení

Smrtící pouto je druhým dílem ze série s názvem Kronika kambionů. Stejně jako předchozí díl, je i tato kniha čtivá a zábavná.

Mladá hrdinka Samara se musí vyrovnat nejen se smrtí své přítelkyně, ale také se svoji novou „spolubydlící“ v jejím těle. Prožívá traumatické zážitky, ale je to hrdinka, jak má být, a nevzdává se. Její život jí ale komplikují její spolužačky ve škole a Jamie Reed poukázala na problematiku šikany na střední škole. Samara však mladým dívkám ukazuje a dokazuje, že nikdy nemá cenu se vzdávat a její příjemná povaha snad každého rozveselí a povzbudí.

„Co se ti stalo? Jak sis rozsekla ten ret?“
„Při holení,“ zavrčela jsem.
Dva modré vzteklé kotouče mi naznačily, že mamka nemá náladu na vtipy a nenechá mě překročit práh bez vysvětlení.
„Poprala jsem se,“ řekla jsem rezignovaně.“ (str. 98)

Smrtící pouto a pochopitelně také předchozí díl doporučuji především mladým čtenářkám, pro které se stane na několik hodin zdrojem zábavy a jsem si jistá, že se ve světě přitažlivých a okouzlujících kambionů nudit nebudou. Pro toho, kdo má rád fantasy dobrodružství s přídavkem lásky a humoru, je tato kniha jako stvořená.




Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete koupit zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat