pondělí 15. prosince 2014

Losing it

Autor: Cora Carmacková
Nakladatel: Jota
Rok vydání: 2014
Žánr: román pro ženy



Anotace:
„Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít.

V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.

Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!




Stručné nastínění obsahu

Bliss Edwardsová je dvaadvacetiletá studentka vysoké školy herectví, která je ještě panna a sex je pro ni citlivou kapitolou. Když už si myslí, že neexistuje nikdo normální, se kterým by se dokázala uvolnit a užívala si jako všichni ostatní, potkává Garricka, naprosto okouzlujícího a dokonalého muže. Když už téměř dojde na sex, Bliss to vzdává a svého skvělého nápadníka trapně opouští.  Doufá proto, že už ho nebude muset nikdy vidět. To ale netušila, že právě on se stává jejím novým učitelem herectví.

„Rychle se na mě podíval a já nemohla dělat nic, než mu pohled vrátit – zkamenělá hrůzou a oči vytřeštěné. Odkašlal si a vrátil se pohledem na druhou stranu sálu.
„Být zpátky je skutečně vzrušující.“
Nejradši bych zalezla někam do díry a umřela.
Nejradši bych byla zalezlá v díře na dně propasti, pohřbená pod lavinou, a tam bych umřela.“ (str. 47)




Dojmy a hodnocení

Losing it z pera Cory Carmackové je velmi čtivé, humorné a zábavné dílo o mladých lidech. V čele této knihy vystupují mladí hrdinové, kteří nás budou provázet nejen částí jejich studentského života, ale především nám ukážou smýšlení mladých o životě a o lásce.

Bliss je svérázná hrdinka, která není spokojená se svým životem. Touží po úspěšném životě, jaký mají všichni v jejím okolí a má pocit, že se jí nic nedaří tak, jak si sama naplánovala. Podporou jí není ani její matka, která se jí neustále ptá, kdy se vdá a jestli ji už někdo finančně zabezpečí. Bliss těžce snáší skutečnost, že je ve svém věku neustále panna, ale zároveň chce mít vše v životě srovnané a pod kontrolou. Právě proto je pro ni sex a odhalit své pravé já naprosto nepředstavitelné.

„Já připravená nebyla. To ani náhodou. Existoval jeden pádný důvod, proč jsem ještě neměla sex a teď jsem na něj přišla. Já prostě neumím mít všechno absolutně pod kontrolou. Taky proto mně to vždycky šlo dobře ve škole. Díky tomu jsem skvělá inspicienta – nikdo nedokázal řídit generálku tak jako já. A když jsem sebrala odvahu a hrála jsem, byla jsem vždycky připravená líp než kterýkoliv jiný herec ve třídě. Ale sex… to je přímo protiklad kontroly.“ 
(str. 10)

Jak jsem již výše zmiňovala, kniha Losing it, poskytuje vnímání panenství a názorně čtenářkám ukazuje, že panenství není hanba a často se vyplatí si počkat na toho pana „pravého“.

Musím ale poznamenat, že tento příběh není pouze o sexu a panenství, ale jedná se především o zábavnou knihu plnou vtipných okamžiků. Hlavní hrdinka je totiž „lepidlo“ na trapasy a čtenáři si je jistě budou skvěle užívat.

„Protože jsem vyskočila na postel a začala skákat do vzduchu. Cítila jsem se báječně, a tak jsem skákala pořád dál. Pak jsem si zakryla tvář dlaněmi a vydala ten nejtišší výkřik, jaký jsem dokázala.
„Co to vyvádíš?“
V nohách postele stál Garrick a usmíval se od ucha k uchu. Vyvřískla jsem a plácla sebou na postel.“ (str. 170)

Pokud jste tuto knihu ještě nečetli a stále váháte, vřele vám ji doporučuji. I když se jedná o typický romantický příběh, nudit se u něj nebudete.


  


Za poskytnutou elektronickou knihu k recenzi mnohokrát děkuji nakladatelství Jota.
Knihu si můžete koupit zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat