pondělí 20. dubna 2015

V podsvětí

Autor: Katy Evans
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2015
Žánr: New Adult




Anotace:
Milenec, přítel, ochránce – Greyson King je vším, co si kdy Melanie od muže přála. Díky němu se cítí naživu, díky němu má pocit, že konečně něco znamená. Greyson ale příliš často mizí na celé dny bez jediného slova vysvětlení. Když je s ní, říká, že jí nepřinese nic dobrého. Když zmizí, její srdce krvácí. Melanie odhaluje svět plný lží, temnoty a tajemství, který se před ní Greyson snaží ukrýt, a zjistí, že jejich první setkání za oné deštivé noci nejspíš vůbec nebyla náhoda. Jediný, kdo ji dokáže ochránit, je Greyson – muž, před kterým by měla utéct. Muž, který ji může zničit. Muž, kterého se obávají i v podsvětí…




Stručné nastínění obsahu

Melanie netouží po ničem jiném, než najít svého pana pravého a dokonalého a mít s ním ještě dokonalejší rodinu. Má pocit, že její štěstí na ni nikde nečeká, ale to se jako mávnutím kouzelného proutku mění. Do života se jí totiž připletl ten nejúžasnější muž, jakého si ani nedokázala ve svých snech představit. Greyson pro Melanii ztělesňuje vše, po čem kdy toužila a ani on to necítí jinak. Kdyby ale neměl tak komplikovaný život…

„Dostala se mi pod kůži, do mojí hlavy. Jako by mi proudila v žilách.
Neměl bych ji chtít.
Zaslouží si něco lepšího.
Někoho lepšího.
Lepšího, než kterýkoli chlap, co znám, a rozhodně lepšího, než jsem já.“ (str. 76)




Dojmy a hodnocení

V podsvětí je další kniha z pera autorky Katy Evans. Jedná se o čtvrtý díl ze série Real, mezi které patří již její úspěšné knihy V ringu, Šance či Remy. Tentokrát se ovšem autorčin příběh netočí kolem hlavních postav z předchozích dílů, ale v centru pozornosti je Melanie, přítelkyně Brooke, a Greyson. Jsme svědky nejen jejich osobních i profesních životů, ale především mnoha velmi komplikovaných překážek, které jim stojí v cestě za štěstím.

Jak už to bývá u žánru New Adult zvykem, i této autorce se osvědčilo střídání kapitol z pohledu dvou hlavních postav. Pravidelně se tedy střídá vnímání světa a náhled do myšlenek Melanie, která ze všeho nejvíce touží po lásce a své vlastní rodině. S Greysonem se naopak ponoříme do systému přežití v mafiánském prostředí a ve světě, kde zbraně a vyhrožování nejsou ničím neobvyklým.

„Žaludek mi poklesne, když se za ním zabouchnou dveře. Zhroutím se na postel. Za sebou mám ten nejúžasnější sex v životě a cítím se…zničeně. Tak osaměle, až to bolí, a ten pocit je tisíckrát silnější, než byl, když jsem před několika hodinami přišla na ten večírek v naději, že najdu někoho, kdo ze mě ten pocit sejme a mně bude zas líp. Další žabák. Ne. Bože, nebyl to žádný žabák. Byl…něco, co se nedá ani pojmenovat.“ (str. 38)

V tomto dílo vnímáme tedy nejen trable s láskou, ale také rodinné vztahy, které nikdy nemusí být tak ideální, jak se mohou na první pohled zdát. Ne každý totiž dává svým chováním najevo osobní starosti, které mu znepříjemňují život. Stejně tak to pociťuje i Greyson, kterému se od třinácti let změnil život během jediné chvíle a musel si zvyknout na naprosto nový styl života ve stínu svého otce, kterého nenávidí. Musím říci, že některé jeho názory a pocity mi opravdu vyrazily dech.

„Mnohokrát se mi zdálo, že jsem svého otce zabil, a probudil jsem se s obrovskou úlevou. Dokud jsem si neuvědomil, že to byl jen sen – a on stále žije.
Vztek se ve mně vzmáhá, kdykoli se na něj jen podívám, natož když za něj musím vyřídit jeho špinavou práci.“ (str. 59)

Autorka opět nezklamala a svým věrným čtenářům a především čtenářkám věnovala další báječné a pohlcující dílo, které si někdy s radostí přečtu ještě minimálně jednou a to z jednoho prostého důvodu. V podsvětí si totiž ode mě vysloužilo z celé série zatím to nejlepší hodnocení . Je vidět, že autorčin styl je vytříbenější a kvalitnější než v jejích předchozích knihách a spojení mafiánů, lásky, vášně a napětí se ukázalo, jako ta nejlepší možná kombinace, kterou si mohla zvolit.




Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Baronet.

Knihu si můžete koupit zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat