neděle 10. května 2015

Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Rok vydání: 2012/2014
Nakladatel: Fragment
Žánr: román pro ženy



Anotace:
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?







Stručné nastínění obsahu

Michael Bavetta se po autonehodě svým chováním a myšlením proměnil v malého tříletého chlapce, který potřebuje asistentku a chůvu. Shodou okolností Paige, která se zaměřuje na sociální služby, přichází o svoji práci a stává se tak součástí Michaelova světa. Oba si sebe navzájem velmi oblíbí, ale vše naruší zjištění, že jeho rodina nebude tak ideální, jak se na první pohled může zdát. Probere se někdy Michael a jaký bude další osud mladé Paige?

„Paige?“ oslovil mě po chvilce.
„Hm?“
„Nechceš se taky podívat? Počkáme na to spolu,“ nabídl mi. Chvilku jsem s úšklebkem sledovala, jak komíhá nohama ve vzduchu a hlavu má zabořenou pod postelí. Nakonec jsem se rozhodla, že mu udělám radost. Pomalu jsem se položila vedle něj, a když se moje hlava objevila v přítmí hned vedle jeho, zazubil se na mě.
„Na co čekáme?“ zeptala jsem se.
„Nevím,“ přiznal. „Ale jsme schovaný!“ (str. 69)




Dojmy a hodnocení

Prvotina autorky Kateřiny Petrusové je neuvěřitelně čtivé, chytlavé a zábavné dílo. Kateřina Petrusová je báječná autorka a spisovatelka, která do svých děl vkládá různé humorné zážitky a obohacuje je tak o ten prvek, který činí její díla tak chvályhodná a obdivovaná. Své příběhy píše s láskou a upřímností, která dokáže snad každého okouzlit a přesvědčit o jejím spisovatelském talentu.

Hlavní postavy působí naprosto reálně a mohu s čistým svědomím slíbit, že si je jistě zamilujete. Ani dějová linie nezůstává s chválou pozadu. Je totiž naprosto skvěle nakombinovaná. Nechybí zde spád, akce, dynamičnost, napětí , ale také již výše zmíněný humor i správná dávka romantiky. Čtenáři se dočkají i několika šokujících zvratů a překvapivých momentů. Kateřina totiž přesně ví, jak donutit své čtenáře, aby knihu za žádnou cenu ani na chvilku neodkládali. 

„Zabíjíš lidi?“ vyhrkla jsem s pohledem upřeným k zemi.
„Ne,“ řekl okamžitě. Ta rychlost mě zaskočila, takže jsem na něj chvilku zírala s pusou dokořán. Pak mi to došlo:
„Lžeš.“
„Chceš, abych ti lhal?“ zeptal se potichu. Zaváhala jsem, ale nakonec jsem kývla. Spokojeně se usmál. „Chceš cukr? Mlíko?“ (str. 263)

V příběhu můžeme vidět dětskou bezstarostnost a radost ze života, která právě nám dospělým chybí. Radost ze života se velmi často odsouvá kvůli mnoha povinnostem a starostem, které k životu dospěláků bez debat patří. I když je příběh psán z pohledu Paige, autorka do textu zakomponovala také Michaelovo vnímání světa a jeho upřímné potěšení ze všech drobností, které ve svém životě objevuje a obdivuje. 

I když vím, že kniha má volné pokračování s názvem Nepřítel mého nepřítele, strhávám autorce pár procent za krutý zvrat v knize a za to, že závěr knihy nenapsala alespoň o dalších padesát stran delší :-)
  


Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment.

Knihu si můžete koupit zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat