středa 15. července 2015

Let (V oblacích)

Autor: R. K. Lilley
Nakladatel: Galatea
Rok vydání: 2014
Žánr: román pro ženy


Anotace:
Bianca, letuška první třídy, se vždy považovala za vyrovnanou a racionálně uvažující dívku. I když se díky své práci běžně setkávala se supermodely a filmovými hvězdami, kterým by snad každá holka toužila dělat společnost, Bianca dokázala  jejich pozvání odmítnout. Bez problému je však za letu ve výšce deseti tisíc metrů, a to na osmicentimetrových podpatcích, s úsměvem obsloužila šampaňským.
Avšak poté co spatřila Jamese Cavendishe, miliardáře a majitele několika hotelů, podlomila se jí kolena. Jeho podmanivému pohledu zkrátka nešlo odolat. Když se ke všemu přičetla i jeho dominantní nadvláda, která jí imponovala, a k tomu příslib rozkoše a bolesti, jež mu četla v tyrkysově modrých očích, nebylo nic překvapujícího, že naprosto ztratila hlavu…




Stručné nastínění obsahu

Bianca je nadanou letuškou první třídy, která si své místo získala pečlivostí a trpělivostí. Její silný charakter a příjemný vzhled okouzluje mnoho cestujících i pracovníků v letadlech. Bianca se však nechce vázat a všem žádostem vytrvale odolává. Vše se ale brzy mění poté, co krásný a charismatický James Cavendish projeví o Biancu nemalý zájem.

„Najednou jsem měla pocit, že to ani nejsem já. Že jsem někdo úplně jiný. Bylo mi jasné, že jsem prohrála svou životní bitvu. Stačilo, aby se mě dotkl, a já jsem se zcela přestala ovládat, čehož on naprosto a bez skrupulí využil. A nejděsivější na tom byl fakt, že se mi to líbilo. Bylo to tak krásné a tak neskutečné, že jsem se tomu prostě nedokázala a nechtěla bránit.“ (str. 64)




Dojmy a hodnocení

Americká autorka R. K. Lilley předkládá svým čtenářkám moc pěkný román z prostředí letušek. Ze své vlastní zkušenosti nám představuje jejich pracovní náplň a povinnosti.

Hlavní postavy do své knihy zvolila velmi sympatické. I když působí až příliš idylickým dojmem, opak je pravdou. Sympatická Bianca i její nejlepší dlouhodobý a okouzlující přítel Stephan mají za sebou špatnou minulost a ještě horší životní zážitky. To vše má dopad na jejich prožívání přítomnosti a obavy z budoucích věcí a různých závazků. Stephan se na své partnery příliš upíná, Bianca se nechce na nikoho spoléhat. I přes jejich nepřízeň osudu si však dokázali zařídit život dle svého nejlepšího mínění a spokojeně jej prožívat.

„Nejlíp ze všech vím, jak moc tě vážný vztah děsí, ale to neznamená, že si nezasloužíš víc než jen krátkodobou známost s tímhle chlápkem, nebo že by ses snad neměla o nic víc pokoušet.“ (str. 174)

Spisovatelka tedy poukázala nejen na sílu přátelství hraničící se sourozeneckým vztahem, ale také na sílu vášně a sexuálního napětí, která mnohdy mění jedince v loutky, i když jim rozum velí něco jiného. Kniha je doslova „prošpikovaná“ romantikou a vášní, která zde jde tak rychle, že se ve skutečnosti jedinci navzájem vůbec neznají, a proto mohou být mnohdy překvapeni velmi nečekanou reakcí v určitých situacích. Hlavní hrdinka si v některých momentech není zcela jistá, zda udělala správně a pustila si onoho záhadného cizince, nejen do svého domu a soukromí, ale především do svého života.

„Věděla jsem, že mě James může vzít na nějaké temné místo, ale naleznu zde rozkoš, a to jsem chtěla.“ (str. 97)

Celý příběh je moc hezký a rozhodně velmi čtivý. Jsme svědky nejen romantiky, ale také humorných scén, které celý příběh odlehčují a zpříjemňují. Události plynou rychle a příběh disponuje nenáročnou dějovou linií. I přesto se zde objeví pár překvapivých situací, které dokázaly s dějem pěkně zahýbat a odvést jej naprosto jiným směrem, než jsem předpokládala. Rozhodně se nejedná o žádný laciný romantický příběh. Let v sobě skrývá pěkné prostředí, pěkné hlavní hrdiny a ještě lepší dějovou zápletku.

„Najednou mi po zádech přejel mráz. Nevěděla jsem proč. Opatrně jsem se podívala dveřním kukátkem. Otvor byl zakrytý.
Dlaní, pomyslela jsem si. To mě dopálilo.
Prudce jsem otevřela dveře a spustila: „Nechápu, co to do tebe vjelo, Stephane, takhle mě…“ (str. 304)

Závěr knihy je nabitý akcí a já budu s napětím čekat do podzimu, kdy má být u nakladatelství Galatea vydáno pokračování s názvem Vysoko (V oblacích), jehož ukázku si můžete přečíst na konci této knihy. 
  

Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Galatea.

Knihu si můžete koupit zde.

1 komentář: