neděle 2. srpna 2015

Každá sedmá vlna

Autor: Daniel Glattauer
Nakladatel: Host
Rok vydání: 2012
Žánr: román pro ženy



Anotace:
Myslel si, že na ni dokáže zapomenout. Hlupáček Leo, který si zrušil e-mailovou schránku a odletěl do Bostonu. Nebo si nepamatujete poslední slova románu Daniela Glattauera Dobrý proti severáku? UPOZORNĚNÍ. E-MAILOVÁ ADRESA BYLA ZMĚNĚNA (...) PŘÍPADNÉ DOTAZY PROSÍM ADRESUJTE SPRÁVCI SYSTÉMU.
Nevíte, o čem je řeč? Zamilovali se do sebe, aniž by se kdy viděli. Píší si a čekají na sebe ve svých schránkách elektronické pošty. A nyní má tento e-mailový románek románové pokračování. Glattauer ho napsal na přání čtenářů, kteří se s Leem a Emmi nedokázali rozloučit. Teď dostávají druhou šanci.
Leo Leike se vrací do Vídně po roce stráveném v Bostonu. Nevyzvednuté e-maily od Emmi už na něj čekají. Oba si uvědomí, že se svých citů tak lehko nezbaví. Možná je tohle skutečně ta chvíle, kdy se konečně potkají. Jenže Emmi je stále vdaná a Leo navázal nový vztah. Když se ovšem šest vln rozbilo o břeh, sedmá se právě valí – a v novém románu Daniela Glattauera je to právě sedmá vlna, která přinese překvapení.



Stručné nastínění obsahu

Emmi Rothnerová svou snahu nechce vzdát a ztracený vztah mezi ní a Leem Leikem chce znovu vybudovat nebo alespoň důstojně ukončit. Po několikaměsíční pauze se tedy domluví na schůzce. To však netušila, že Leo pro ní má nejedno překvapení, které jí obrátí život vzhůru nohama. Emmi se tak bude muset vyrovnat nejen se svými životními strastmi, ale především se svými pocity a milostným životem. Jakým směrem se bude její život ubírat je jen a jen na ní.

„Zítra řeknu své terapeutce, že jsem mu napsala, že mi psaní prostě dělá dobře. Ona namítne: „To je ale jenom půlka pravdy.“ Já: „A co by byla celá pravda?“ Ona: „Správněji jste měla napsat: Psaní TOBĚ mi prostě dělá dobře.“ (str. 108)



Dojmy a hodnocení

Daniel Glattauer vytvořil tak příjemný děj a hlavní protagonisty v jeho knize Dobrý proti severáku, že se s nimi čtenáři nedokázali rozloučit. Toužili se dozvědět, jestli zažijí šťastný konec nebo jejich vztah je odsouzen k tomu, aby se nikdy nepotkali. Na jejich přání se tedy před nás dostala tato kniha s názvem Každá sedmá vlna, která v sobě skrývá nejedno překvapení.

Tento spisovatel už v prvním díle dokázal, že psát umí a toto dílo není výjimkou. Daniel Glattauer má neobyčejný talent. Nelehká témata, která život přináší, dokáže do dějové linie zahrnout s lehkostí, nadhledem i humorem. Samozřejmě se místy vážnost daného tématu a situace mezi řádky objevuje, ale spíše se jedná o ojedinělý a ne tak častý jev.

„Už mi nechceš psát nebo mi už nemůžeš psát nebo mi už nesmíš psát? Co jsi jí o mně navykládal? CO? CO? CO? Leo, jestli svoje štěstí definuješ aspoň trochu přes moje štěstí, tak to beztak musíš cítit: právě teď mě děláš k smrti nešťastnou.“ (str. 209)

Příběhem prostupuje spíše humor, ironie a sarkasmus,  který svérázní hlavní protagonisté skvěle ovládají. Každá sedmá vlna se tedy díky prostupujícímu humoru čte velmi dobře a příběh se ubírá svižným tempem ke konci.

Autor tentokrát ve svém příběhu neušetřil ani jednu ze svých postav. Oběma zasadil zákeřné životní překážky a musí překonat mnoho nelehkých zkoušek a situací. Snaží se najít sami sebe, svůj životní cíl a rozhodnout se, jestli jim onen společný sen stojí za to. Po celou dobu tak netrpělivě čekáte, jak si se vším Emmi i Leo poradí a jestli se dočkáme jejich společného života, protože po zkušenostech s prvním dílem moc dobře víme, že Daniel Glattauer dokáže šokovat a svým postavám nedat nic zadarmo.

Pokud jste četli první díl a Emmi i Leo vám přirostli k srdci, nenechejte si ujít jejich další životní etapu a nemalé množství vyměněných mailů. I když se mi tento díl zdál o malinko slabší, než první díl, i tak se mi velmi líbil a užila jsem si jej.


Za poskytnutý recenzní e-knihy mnohokrát děkuji palmknihy.cz

E-knihu si můžete koupit zde.



Žádné komentáře:

Okomentovat