neděle 2. srpna 2015

Opatruj mě

Autor: Maya Banks
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2015
Žánr: román pro ženy, erotický román



Anotace:
Když je mladší sestra Caleba Devereauxe unesena, pokračovatel bohaté a mocné rodiny ví, že jedinou šancí, jak ji najít, je obrátit se na tu nejnepravděpodobnější osobu: ženu s darem najít odpovědi, které se ostatním skrývají.
Ramie dokáže vycítit něčí bolest, umí tak najít ztracené a pohřešované osoby. Její schopnost má však svou cenu. Kdykoli ji využije, přijde o kus sebe. Najít sestru atraktivního a netrpělivého Caleba ji téměř zničí. Ačkoli ji ten muž přitahuje jako magnet, ví, že se od něj musí držet co nejdál.
Caleba tíží pocit viny za bolest, kterou Ramie způsobil. Je odhodlaný vše napravit. Když už si myslí, že Ramie navěky zmizela, znovu se objeví. Má potíže a potřebuje jeho pomoc. A Caleb je ochoten riskovat vše, co má, jen aby ji ochránil – včetně svého srdce…




Stručné nastínění obsahu

Ramie je nadaná mladá žena, která dokáže v lidech odhalit zlo a dokáže se propojit s útočníkem i s oběťmi. Díky tomuto daru pomáhala hledat lidské oběti únosu, dokud se však samotný útočník neotočil proti ní. Už osmnáct měsíců uniká před nemilosrdným vrahem, do jehož mysli tak dobře vidí a jehož oběti právě dopomohla k útěku. Ví tedy velmi dobře, co s ni chce udělat a že na ni čeká právě ta nejhorší pomsta ze všech. Její jedinou nadějí je požádat o pomoc Caleba Devereauxe, kterému pomohla najít mladší sestru a právě on jí nabízí ochranu a útočiště.

„Je jedno, co udělám. Dokud ho nedopadneme, ženy, které zabije, budu mít na svědomí já. A s takovým pocitem viny už dál žít nemůžu.“
Caleb potlačil zaklení, když jí zvedl bradu. Upřeně se jí zadíval do očí.
„Já tě ochráním, Ramie. Neslibuju něco, co nemůžu splnit.“ (str. 53)




Dojmy a hodnocení

Opatruj mě je prvním dílem ze série Slow Burn, ve kterém Maya Banks čtivým a poutavým způsobem svým čtenářům předestřela příběh o strachu, krutosti, ale i lásce, důvěře a vzájemných vztazích.

Autorka se ve své knize zaměřila na pocity oběti, která neustále utíká před všude číhající hrozbou smrti. Dostáváme se tak spolu s Ramie do začarovaného kruhu napětí a strachu, díky kterému není schopna vést normální život. Byla totiž často nucena měnit prostředí a zametat za sebou stopy.
Maya Banks poukázala na to, jaký dopad na lidskou psychiku mají tyto situace. Ramie kvůli soustavným obavám, zda ji vrah najde, trpí panickými záchvaty. Spolu s ní skrze řádky vnímáme pocity oběti na útěku, která nikdy nepoznala lásku, ale pouze bolest, násilí a smrt.

Ramie neměla nikdy partnera ani přítele a neví tedy, jak žít v partnerském vztahu. To vše se však brzy mění a Ramie pociťuje něco, co nikdy nepoznala. Stáváme se svědky vyvíjejícího se vztahu mezi hlavními protagonisty, získávání si důvěry a neutuchající touhu po lásce.

„Uvědomuju si, že jsi nikdy neměla nikoho, kdo by za tebe bojoval, Ramie. Ale teď už máš. Máš .“
„Nikdo mě nikdy nechtěl,“ zašeptala. „Chtěli jen to, co dokážu, chtěli jen využívat moje schopnosti, ale samotnou nikdy nikdo nechtěl.“ (str. 103)

Spisovatelka píše velmi poutavě a vytvořila svižný a zajímavý příběh, který vás opravdu zaujme. V centru dění je onen záhadný vrah a začínající nebezpečná hra na kočku a na myš. To vše je doplněno o již zmíněnou milostnou linku, která celý příběh okořeňuje.

„Musíš ho porazit v jeho vlastní hře, Ramie,“ prohlásila Eliza a pronikavě se na ni zadívala.“ (str. 125)

Kniha Opatruj mě mě opravdu velmi překvapila. Jediné, co jsem od knihy očekávala, byla četba erotického románu. To jsem ovšem netušila, že jsem se hodně spletla. Příběh v sobě nese napínavou dějovou linii, která celý příběh staví na vyšší příčku, náhled do lidské psychiky a přiměřenou dávku romantiky. Právě díky tomu jsem knihu přečetla jedním dechem a rozhodně si nenechám ujít pokračování s názvem Ochraňuj mě.

Pokud sdílíte mylné přesvědčení jako já, že toto dílo je dalším kouskem do soudobých erotických románů, zkuste se svých domněnek zbavit a rozhodně po knize Opatruj mě sáhněte. Jsem si totiž jistá, že nebudete litovat.
  

Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Baronet.

Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat