pátek 2. října 2015

Ve víru rocku

Autor: Katy Evans
Nakladatel: Baronet
Rok vydání: 2015
Žánr: New Adult



Anotace:
Každá žena ho chce – kromě té, pro niž zpívá.

Pandora se doteď domnívala, že se přes zradu svého přítele, rockového zpěváka Mackenny, už přenesla a její zlomené srdce se zahojilo. Ten se ale nyní vrací do Seattlu na největší koncert roku a Pandora se rozhodne ho na pódiu zesměšnit. Když ji však chytnou, dostane na vybranou: buď proti ní vznesou obvinění, nebo splní několik podmínek. Pandoře se ani jedna z nich nezamlouvá, protože tak bude muset strávit se svým bývalým přítelem víc času, než by se jí zamlouvalo. Vzájemná blízkost však probudí vášeň, která mezi nimi kdysi vládla, a brzy je jasné, že bez ohledu na to, jak Mackennu nenávidí, stále k němu něco cítí. A nejhorší je, že on to ví také. Jenže neví úplně vše…



Stručné nastínění obsahu

Úspěšný a fanynkami tolik obdivovaný rockový zpěvák Mackenna se v rámci svého turné vrací do svého rodného města na největší koncert roku. Kromě nadšených fanynek tu však na něj také čeká jeho bývalá láska Pandora, o které složil píseň a které zlomil srdce. Pandora ho považovala za svoji životní lásku, dokud neodjel z města a neslyšela onu píseň v rádiu. Stal se z ní naprostý hit a pro Pandoru krutou připomínkou její bolesti. Od té doby se Pandora modlila, aby se mu nikdy nemusela postavit tváří v tvář. Svůj názor však porušila, když se vydala s kamarádkou na jeho koncert s plánem na sladkou pomstu. Její plán ale nevyšel úplně podle jejích představ, protože jejich osudy se opět protnuly a Pandora s ním bude muset trávit mnoho času.

„Myslela jsem, že mě zachránil, ukázalo se ale, že mi zničil život.
V sedmnácti jsem ho potřebovala.
V osmnácti mi stále chyběl.
V devatenácti jsem ho pořád chtěla.
Ve dvaceti jsem na něj pořád myslela.
Pak jsem ho slyšela, jak o mně zpívá v rádiu a svojí hudbou zlehčuje všechny ty noci, kdy jsem se cítila osamělá a vzpomínala na něj – a právě od té chvíle jsem si začala přát, abychom se nikdy nepotkali.“ (str. 51)


Dojmy a hodnocení

Ve víru rocku je pátým dílem série V ringu od talentované a úspěšné autorky Katy Evans. Autorka už se u nás proslavila čtyřmi díly z této série, přičemž ani jedna kniha si ode mě nezískala nízké hodnocení a kritiku a ani u tohoto dílu tomu nebude jinak.

Příběh o rockovém zpěvákovi a mladé dívce se čte velmi dobře. Děj je svižný, zábavný a okořeněný kvalitní zápletkou. Katy Evans nám opět ukázala, že své postavy dokáže vystihnout realisticky a díky tomu máme pocit, že stojíme vedle nich. Přidává tomu i prvek tolik oblíbený u tohoto žánru, který Katy Evans využívá v každé své knize a to vyprávění ze dvou úhlů pohledu.

„Tak teď jdi ven, čekají tě fanynky. Já se postarám o tvoji přítelkyni.“
„Moje přítelkyně,“ zavrčím, „je zvrácená vrhačka rajčat, která do toho jde jenom proto, aby mi udělala ze života peklo!“ (str. 39)

Pandora je hrdinka, ve které se najde mnoho mladých čtenářek a budou se s ní ztotožňovat. Tato mladá dívka má totiž pocit, že nikdy nepozná tu jedinou pravou lásku. Obává se své neschopnosti najít si muže, který ji bude obdivovat za každé situace, ochraňovat ji a především nezměrně milovat. Jisté pasáže týkající se jejích myšlenek mohou právě proto působit poměrně pesimisticky, ale zaručuji vám, že se v knize objevuje i nemalé množství vtipných a humorných momentů.

„Lásku, v jakou si nikdy nedovolím ani doufat, protože vím, že ji nikdy nezažiju. Nikdy stydlivě nesklopím hlavu, ani v žádném chlapovi nevzbudím touhu mě chránit tak, jako muži mých kamarádek chrání je. Žádný chlap se kvůli mně nebude chtít změnit k lepšímu. Protože žádnou takovou touhu v mužích nevzbuzuju. Jsem zahořklá a nikdo se mnou nechce být moc dlouho.“ (str. 42)

Pokud máte rádi žánr New Adult a knihy, u kterých si odpočinete, ale i pobavíte, Ve víru rocku vám vřele doporučuji. Není snad ani potřeba ji doporučovat těm čtenářkám, které už se setkaly s předchozími díly a jejich hlavními protagonisty, protože pro ně je tato kniha nutností a určitě se už dostala na jejich reading list.

  
Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Baronet.

Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat