pondělí 23. listopadu 2015

Vysoko (V oblacích)

Autor: R. K. Lilley
Nakladatel: Galatea
Rok vydání: 2015
Žánr: román pro ženy




Anotace:
James ukázal Biance temný a opojný svět vášně a bolesti. Probudil v ní její vlastní sexuální touhy se sklonem k masochismu. Zdálo se, že oběma tyto praktiky vyhovují a nacházejí v nich uspokojení, a tak žádný div, že se Bianca do neodolatelného pana Cavendishe bezhlavě zamilovala. Avšak démoni násilné minulosti, kteří ji neustále pronásledují, a zároveň nejistota Jamesových citů, dohnala Biancu k rozhodnutí vztah s Jamesem ukončit.
Uběhl už víc než měsíc od rozchodu, ale Biančiny city jsou stále stejně silné. Dokonce i ona si uvědomuje, že je jen otázkou času, kdy opět podlehne kouzlu podmanivého pohledu pana Cavendishe…



Stručné nastínění obsahu

Bianca se zotavuje nejen po těžkém napadení, ale především po náporu pozornosti, která se jí do této doby dostávala a vůbec na ni nebyla připravená. Nedokáže uniknout pozornosti mnoha novinářů a především neodolatelného a úchvatného Jamese Cavendishe, který dělá vše pro to, aby Biancu získal zpět, zabezpečil ji a přesvědčil ji o své nehynoucí lásce. Bianca se cítí ztracená ve svých pocitech a neví, co přesně má dělat, protože rozum a strach jí velí něco jiného než srdce. Čemu by měla dát přednost? Obavám z naprosto nového a neznámého života, který už nebude jen v jejích rukách nebo samotě a neustálým útěkem před svou minulostí?

„Jednou se mě nabaží, tím jsem si jistá,“ řekla jsem. „To je prostě v něm. Otázka však zní: Jsem natolik zoufalá, abych mu dala své srdce, i když vím, že mi ho zlomí?“ (str. 12)




Dojmy a hodnocení

Americká spisovatelka Rebecca K. Lilley přináší svým čtenářkám druhý díl série Up in the Air s názvem Vysoko (V oblacích). První díl s názvem s názvem Let mě naprosto uchvátil a nemohla jsem se odtrhnout od čtení, proto bylo naprostou samozřejmostí, že pokud se mi pokračování dostane do rukou, nebudu s jeho čtením rozhodně váhat.

„Když jsem byla s Jamesem, děly se se mnou podivné věci. Věci, které se mi nezamlouvaly. Zamilovala jsem se a hned nato si nechala zlomit srdce, a to ani ne po týdnu známosti. Jestli tohle není bláznivé, tak potom nevím.“ (str. 22)

Opět se jedná o skvělé dílo s erotickou tématikou, která zde ovšem v žádném případě neubírá na čtivosti a zajímavosti celého příběhu. Druhý díl plynule navazuje na děj předchozí knihy, ve kterých jsme se seznámili s Biancou, Stephanem a okouzlujícím panem Cavendishem.

Hlavní protagonisté Bianca a James si sebe sami a svého sexuálního apetitu náležitě užívají, ale i jejich osobní život je nemálo zajímavý. Stále byli sympatickými hlavními postavami, které si oblíbíte a v průběhu čtení si budete užívat jejich přítomnosti. Sledujeme jejich vyvíjející se milostný vztah a budování si důvěrného vztahu plného jistot a bezpečí. Autorka však neváhá čtenáře častokrát upozornit na jejich trápení prožité v dětství, proto se zdá, že jim vše zlé chce nyní vynahradit. Nečekaný závěr knihy však poukazuje na naprosto něco jiného. Otevřeným koncem nám pravděpodobně chce dát něco najevo a vypadá to, že nečekaných úmyslů se svými hlavními protagonisty má v zásobě ještě stále dost.  

Kniha disponuje příjemně plynoucím dějem, ve kterém nejsou až tak časté příliš překvapivé události, přesto je autorčin styl psaní natolik čtivý a zábavný, že vás i tak donutí k rychlejšímu čtení dalších řádek a stránek. Jedná se totiž o tak poutavý příběh, že se čte doslova sám.

„Vynasnažím se, aby sis každou volnou chvilku pořádně užila.“
Zabořila jsem mu tvář do krku. Najednou jsem měla pocit, že je všechno v pořádku.
„To už jsi udělal.“ (str. 278)

Série Up in the Air, která v originále čítá již čtyři díly rozhodně stojí za přečtení. Pokud jste do teď váhali, zda se do čtení této série pustit, nemáte na co čekat. Musím vás však varovat - pravděpodobně se přiřadíte k fanouškům nedočkavě vyhlížejícím třetí díl, tak doufejme, že se českého překladu dočkáme co nejdříve. 


 Za poskytnutý recenzní výtisk mnohokrát děkuji nakladatelství Galatea.

Knihu si můžete koupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat